יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך

שאל את הרב
רבני שו"ת מורשת המשיבים בענייני משפחה, זוגיות, חינוך ילדים, פוריות ועוד
ברית מילה
הרב אברהם יוסף,
(19/03/2024 , ט' באדר ב התשפ"ד)
שנה מעוברת
הרב אברהם יוסף,
(22/02/2024 , י"ג באדר א התשפ"ד)
בחירת שם לבן
הרב אברהם יוסף,
(20/02/2024 , י"א באדר א התשפ"ד)
סתירת דברי אביו
הרב אברהם יוסף,
(12/02/2024 , ג' באדר א התשפ"ד)
כיסוי ראש לאשה מאורסת
הרב אברהם יוסף,
(01/02/2024 , כ"ב בשבט התשפ"ד)
שאל את הרב | לרשימה המלאה

משפחה

דף הבית » משפחה » חדש על המדף » מעבר עונות; קווים לדמותו





מעבר עונות; קווים לדמותו


04/11/2018
היערכות החורף נערכת במספר חזיתות; גוף ונפש ולגוף כדאי לנצל את מבצעי shopping IL שיעודכנו באופן שוטף פה.

בכל מעבר עונות אני מגיעה לאותה דילמה קיומית; מתי מחליפים ארונות? והרי תמיד, ברגע שאוריד את כל חולצות ארוכות השרוולים והסוודרים, מזג האויר יתחמם והגשם יעלם שֶׂכּן חוק מרפי רק מחכה להוכיח את קיומו המעצבן. מה שבכל זאת נחמד מצד אחד, אך מעט מקשה על החיים מצד שני- זה שהחלפת הארונות מבהירה בצורה מאוד בולטת בדיוק בכמה סנטימטר הילדים גדלו, ב"ה. התוצאה של כל התהליך היא אחת- קניות. כך ששמנו פעמינו לקניה מסיבית של בגדי ביסיק לילדים והגענו לחנות קסטרו שנפתחה מחדש בקניון מלחה בירושלים  בקונספט העיצוב החדש של חנויות קסטרו, יחד עם קולקציית חורף החדשה לנשים ולילדים. החנות המתפרשת על פני יותר מ-550 מ"ר ומכילה את כל מה שתזדקקו לו הקיץ במגוון סגנונות ומחירים ממש לכל המשפחה (מכף רגל ועד ראש, כולל תחתונים וגרביים).

 

אחד מהנושאים שתמיד נשכחים ממני, כשהטמפרטורות יורדות, הוא שתיית המים. אצלי כמובן, אני מנסה להזכיר לילדיי וגם לזכור לשתות בעצמי. כאשר יש ילדים קטנים במשפחה, הנושא מורכב יותר כי הוא מצריך פיקוח והשגחה (שלא ישפכו ואז יסתובבו עם בגד עבה ורטוב שלא מתייבש גם כעבור שעות). לאחרונה מצאתי כוס שהיא פשוט המצאה גאונית; כוס שאינה נשפכת אך ניתן לשתות ממנה מכל מקום, כלומר אין פייה אחת, או קשית (שנוטה לפתח עובש כעבור חודש ימים). הכוס של נובי מצוידת בפטנט המאפשר לילד לשתות בקלות ובכל זוית. היעדרו של שסתום היא הישג משמעותי שכן השסתום הוא זה שצובר עובש בשל הרטיבות. טכנולוגיית Touch Flo מווסתת את צריכת הנוזל עם פעולת המציצה של הילד. שולי הסיליקון הרכים בחלקה העליון של הכוס עוזרים להגן על חניכיים רגישות ושיניים בוקעות. ניתן לבחור בין כוס בנפח 240 מ"ל בעלת ידיות אחיזה נוחות, המיועדת לגילאי חצי שנה ומעלה לבין כוס בנפח 300 מ"ל, נטולת ידיות המיועדת לילדים גדולים יותר. המחיר: 35 ₪ לכוס. www.Nuby.co.il

אם בקטנים עסקינן, כדאי לדעת שחברת בייבי ביורן השיקה מנשא חדש בשם BabyBjorn Mini שייחודיותו בכך שהוא פותח במיוחד עבור תינוקות חדשים המנשא מחבק בעדינות את היילוד, הרגליים והירכיים ומספק תמיכה מצויינת ונשיאה בתנוחה ארגונומית נוחה ובטוחה. הוא מגיע ב3 סוגי בד ייחודיים מהם ניתן לבחור את הגרסה שתרצו:

ג'רסי D3- החומר החדש והרך ביותר של בייבי ביורן בעל מרקם החלק והגמיש המחבק את התינוק בזמן שאתם נושאים אותו במנשא. כותנה- מורכב מכותנה רכה במיוחד בשילוב סאטן ארוג ומתוח באזור המושב. שכבת ביניים דקה שומרת על מנשא התינוק הקטן קומפקטי וגמיש. "מש"   :קליל, מאוורר ונושם. בד הרשת "מש" מצטיין במרקם רך מאוד, מבטיח זרימת אוויר טובה ומתייבש במהירות לאחר הכביסה. כל הבדים מגיעים ב7 צבעים: אפור בהיר, אפור כהה, שחור, ורוד עתיק, כחול אינידגו,  אבן פחם וגרייז'. מחיר: 400 ₪ למנשא מיני כותנה/ ג'רסי, 480 ₪ למנשא מיני אייר מש.

נדמה שתסמיני מעבר העונות לא פוסחים על אף אחד מאיתנו, רק שאצל כל אחד זה בא לידי ביטוי בצורה שונה. אצלי העור הוא הנפגע הראשון ולכן כבר התחלתי להשתמש בקרם לעור הפנים מהסדרה החדשה של SABON , המתמקדת בסיוע בנזקי הסביבה. סדרת  Ocean Secrets – Anti pollution

מתבססת על שדרוג הפורומולה של הסדרה הותיק עם הוספת 2 רכיבים בעלי אפקט הגנה כנגד זיהום זיהום - אצות Laminaria digitata, וכן תמצית שמקורה בצמח Marrubium vulgare. האצות מגנות בפני מתכון מתכות כמו ברזל, עופרת וקדמיום המצויות באוויר, במים ובעשן, ומנטרלת את השפעתן. עשרת מוצרי הפנים של הסדרה נבדקו טרמטולוגית ומכילים תערובת עשירה של רכיבים מזינים וחומרי לחות, לצד אצות מהים הצפוני, ויטמין C, אומגה 3, 6 & 9. קרם הלחות בו אני משתמשת הנו קרם לעור הפנים המכיל תמציות טבעיות מאצות הים הצפוני לתוספת לחות והרגעת העור, מזין את עור הפנים ומונע אדמומיות וגירוי. בנוסף הוא מכיל ריכוז גבוה של מרכיבי לחות ושמנים טבעיים, בעל רמת pH נמוכה המתאימה ל-pH הטבעי של העור. מכיל תערובת מסנני קרינה המעניקים

הגנה ברמת SPF15 וסינון מוחלט של קרינת UVA כי גם בחורף צריך להתגונן מהשמש. מחיר: 119 ₪ ל-50 מ"ל.

 

האזור שסביב העיניים הוא רגיש אף יותר ולכן אני מקפיד לתת לו תשומת לב מיוחדת. בשבועות האחרונים אני נעזרת בג'יל עיניים של 'ביודרמה' מסדרת Sensibio המצליח להרגיע את האזור גם אחרי יום שלם עם איפור עיניים כבד. העור מרגיש איכשהו חסין יותר, ופחות נוטה להתנפח או להרגיש מגורה. הוא בוסס על תרכובת המוגנת בפטנט D.A.F המעכב ייצור מולקולות פרו-דלקתיות וכך הופך את העור לפחות חשוף לנזקי הסביבה ופחות תגובתי. התכשיר מכיל קפאין, מרכיב להסרת גודש הנמצא ב-Sensibio Eye  ועוזר להפחית נפיחות מתחת לעיניים. כמו-כן נוכחותה של חומצה היאלורונית ואבקות מחזירות אור, מטשטשות את מראה הקמטים בזוויות העין. שימו לב שכשאתם מורחים את הקרן מדי בוקר וערב, עשו זאת בטפיחות עדינות, ולא כמו שאתם מורחים על המצח או הלחיים והתמקדו באזור העפעפים מבלי להתקרב לעיניים. מחיר: 125 ש"ח ל15 מ"ל.

 

בתי הבכורה שכבר התחילה להשתמש בתכשירי הטיפוח שלי מצאה שהשיער שלה משנה את התנהגותו למורת רוחה. הצעתי לה להשתמש במסיכה לשיער החדשה של "מורז", חברה שנוסדה ב1984 ומובילהבמחקר, פיתוח וייצור מוצרים לטיפול, טיפוח ושיקום העור והגוף, על טהרת צמחי מרפא שמקורם בגליל ובעמקי הצפון. היא יוצרה במיוחד לשיער שעבר טיפול כמו הבהרה, צביעה, סלסול או החלקה אבל חשבתי שגם לה הוא יוכל לעזור. התרכובת מבוססת על  65% מיצוי צמח הפוליגונום (ובעברית: צמח הארכובית), בשילוב חומצות אמיניות ותערובת שמנים המתהדקים על השערה ובכך תומכים בשיקום וריכוך השערה והזנה של השיער מהקרקפת עד לקצוות. למרות שניתן להרגיש בשינוי כבר אחרי פעם אחת, כדאי ולהתמיד לפחות פעמיים בשבוע. המסכה אינה מכילה SLS ,שמנים מינראליים ופרבנים וככל מוצרי מורז לא נוסתה על בעלי חיים. מנסיוני האישי אספר שכדאי להשאיר מעל 10 דקות על שיער רטוב לפני שטיפה. ניתן לרכוש ברשתות הפארם, קופות החולים, בתי הטבע ובתי המרקחת המובילים, בפריסה ארצית, במחיר של   69.90 ש"ח, ל 350 מ"ל / גרם. לפרטים נוספים moraz.co.il.

 

המראה החיצוני בגיל ההתבגרות הוא נושא מאוד טעון. הגוף משתנה ואיתו תפיסת ה"עצמי", באופן שאין עליו שליטה. כאשר אני הייתי בגיל זה התמזל מזלי ולא סבלתי מאקנה אבל דווקא עכשיו, 20 שנה אחרי, אני פתאום מגלה מדי פעם פצעון חצוף. התחלתי לאחרונה להשתמש בתכשירים הייעודי של קמדיס, חברה המתמקדת בטיפול בבעיות עור כרוניות באופן המבוסס על טהרת צמחים שאינם גורמים לתופעות לוואי. הטיפול כולל שלב ניקוי מדי בוקר וערב בעזרת תרחיץ המרגיע גירויים ואדמומיות ותוך כדי כך גם מסייע במניעת הישנות פצעונים (מחירו: 45 ₪) ואז מריחת קרם לחות עדין שנספג במהירות וכמעט ולא מורגש (מחיר: 56 ₪). במרכז התרכובת ממנה מורכבים התכשיטים עומדת הפורטולקה הנפוצה הנחשבת כצמח מאכל ומרפא שתמציתה משמשת כנוגד חמצון רב עוצמה. במערב, המדע המודרני הוכיח כי הפורטולקה מסייע בריפוי פצעים והוא בעל תכונות נוגדות דלקתיות ונוגדות חיידקים כגון  P.acne, החיידק האחראי להתפתחות האקנה.  

 

גיל הביניים הזה יכול להיות מבלבל גם מנטלית, הם עוד נהנים לשחק במשחקים ולהשתולל מדי פעם, אבל ביחד עם זאת, מרגישים חלק מעולם המבוגרים מבחינות רבות ולא אוהבים להחשב כילדים. מסיבה זו התחלתי כבר לשבור את הראש עם מתנה שהילדים הגדולים שלי ישמחו לקבל בחנוכה; משהו שגם יפתח אותם וגם ירחיק מהמסכים ליותר מ5 דקות ומצאתי באחת מחנויות רשת פאזלנד את הפזלים המוארים מבית RAVENSBURGER. מדובר בסדרה הכוללת מבנים מפורסמים כמו מגדל פיזה , הביג בן, שער הניצחון , מגדל אייפל ועוד שכאשר מסיימים להרכיב אותו, מתחילה הנאה חדשה; נוריות לד מאירות את הפאזל עם תאורה המשתנה בין אור רך לססגוני. הפאזל כולל 216 חלקים  ואביזרים נלוים במחיר 199 ש"ח. עבור גילאים קטנים יותר מציעה הרשת סדרת פאזלים המורכבים לתצורה של כדור שכשמסיימים להרכיב את 72 חלקיו, ממקמים אותו על גבי משטח מיוחד ובכך הופכים את הפאזל למנורת לילה (מחיר: 129.90 ש"ח)

 

 

 

 

 את הקניות גם לחורף וגם לחנוכה כדאי להתחיל עכשיו שכן מבצעי אירוע הקניות הנקרא "שופינג IL" חל בין התאריכים 7-8.11.

  • ערד טקסטיל מציעה עד 70% הנחה על מגוון מגבות ומשלוח חינם מ79 ש"ח  https://www.aradtextile.com/
  • חברת שורש מציעה מבחר מוצרים ב 50%, למשך 48 שעות בתאריכים 7-8/11  https://source-israel.co.il/21-shopping-il
  • חברת פלפוט תציע מגוון מוצרים ופריטים בהנחות של עד 40% ומוצרי 1+1 באתר http://www.palphot.co.il
  • "אירוקה" מציעה מגוון מבצעים על מגוון מותגים ומעצבים באתר  http://erroca.co.il /
  • רשת גולברי גם היא מציעה עד 50% הנחה באתר + מתנה בכל קנייה מעל 250 www.golbary.co.il

 


הכוס שאתם חייבים להכיר

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines