יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך

שאל את הרב
רבני שו"ת מורשת המשיבים בענייני משפחה, זוגיות, חינוך ילדים, פוריות ועוד
ברית מילה
הרב אברהם יוסף,
(19/03/2024 , ט' באדר ב התשפ"ד)
שנה מעוברת
הרב אברהם יוסף,
(22/02/2024 , י"ג באדר א התשפ"ד)
בחירת שם לבן
הרב אברהם יוסף,
(20/02/2024 , י"א באדר א התשפ"ד)
סתירת דברי אביו
הרב אברהם יוסף,
(12/02/2024 , ג' באדר א התשפ"ד)
כיסוי ראש לאשה מאורסת
הרב אברהם יוסף,
(01/02/2024 , כ"ב בשבט התשפ"ד)
שאל את הרב | לרשימה המלאה

משפחה

דף הבית » משפחה » חדש על המדף » היופי שסביבנו





היופי שסביבנו


07/04/2020
גם כשמצב לא אידיאלי יש הרבה יופי וכל שצריך זה להבחין בו

 

ליל הסדר עבר עם כל החששות והדאגות; חלקנו בפיג'מה וחלקנו לבושים חגיגית. אני השנה ענדתי את התכשיטים שהתחדשתי בהם לקראת אירוע גדול שהיה אמור להיחגג לפני כשבועיים במשפחתנו. לקראת אירוע בר המצווה של בני מצאתי שמלה יפה בקלות רבה (באופן מפתיע) אבל כשהתחלתי לחפש תכשיטים גיליתי שמדובר בפרויקט קשה הרבה יותר קשה. רציתי משהו יפה ועדין, אבל גם מספיק דומיננטי שלא ייעלם מהעין, תכשיט שיוסיף לשמלה את סימן הקריאה. מצאתי הרבה מאוד מעצבות ישראליות מוכשרות שהציעו דברים יפיפיים אבל אף אחד מהדברים  שראיתי לא היה בדיוק מה שהייתי צריכה. במהלך שיטוט אקראי באינסטגרם (מוזמנים לעקוב אחרי פה) מצאתי את ענת שחר collanaty_anatshchar_jewelery@ ומכיוון שאני אוהבת להכיר אנשים חדשים, פניתי והחמאתי לה על הכישרון. גיליתי אישה מקסימה, אמא ל-4 כמוני, שהחליטה לפני כשנתיים ללכת אחרי הלב שלה ובאומץ רבה התפטרה מהעבודה ופתחה את Collanaty המורכב מהמילה "שרשרת" בשפה האיטלקית: collana ומהשם שלה. ענת מעידה כי האהבה ליצירה החלה אצלה בגיל צעיר מאוד והיא אומרת ש"פיסול, אומנות, חומרים וצבעים תמיד מילאו אותי בשלווה ותשוקה בו זמנית". התכשיטים שמצאו חן בעיניי היו אלה העשויים ציפוי 44 קראט זהב, אך היא מתנסה גם בציפוי כסף, מתכות אחרות, וגם עור, חרוזי אקריל, עץ ועוד. בשיחה הקולחת בינינו היא גילתה לי שאת התשוקה ליצירה היא נושאת בגנים שכן אמה ז"ל עסקה גם היא בפיסול, ציור ואמנות. את האהבה הזו ליצירה היא משתפת עם אחרים דרך סדנאות עיצוב התכשיטים אותן היא מנחה. אחד הדברים שחשוב לדעת הוא שהנוחות של התכשיט היא נושא שחשוב לה מאוד כך שאתן יכולות להיות בטוחות שכל תכשיט שתרכשו יהיה נעים לכן, לא יכביד ולא יעיק, ותוכלו לענוד אותו ערב שלם. כעת אני רק מחכה לכך שנקבע שוב תאריך לאירוע כי אני די בטוחה שהתכשיטים של ענת יגרפו מחמאות במשך כל האירוע. כדאי להכנס לאתר ולחפש את התכשיט הבא שלכן https://www.collanaty.co.il/ ובסטודיו שלה -רחוב יפתח 19 כפר יונה. 054-2281633 מחירים:  80-300 ש"ח.

 

התקופה הזו תסתיים באיזשהו שלב וכולנו נחזור לשגרה אבל ייתכן והמציאות היומיומית שלנו תשתנה מעט, אולי כולנו נלך עם מסכות במרחב הציבורי. מה שאני יכולה לומר בוודאות זה שכולנו נהיה הרבה יותר מודעים לניקיון, במיוחד של הידיים. לאמי יש ידיים שניכר עליהם ששטפו אותן כחמישים פעם ביום כך שאני מאז ומתמיד מודעת לנזק שעור הידיים שלנו חווה כתוצאה מהמים ומורחת קרם ידיים לפחות פעם ביום. ד"ר פישר יצרו לאחרונה קרם ג'ל מועשר בלחות עם 60% אלכוהול כך שמצד אחד ניתן להשתמש בו כדי לנקות את הידיים לפי ההנחיה המומלצת ע"י משרד הבריאות, ארגון הבריאות העולמי (WHO) והמרכז לבקרת המחלות (CDC) ומצד שני לשמור על עור הידיים ועל המגע הרך והנעים שלהם. אהבתי במיוחד את העובדה שהם יצרו גרסה נטולת בושם, עבור אלה הרגישים לניחוחות. מחיר: 24.90 ₪ ל75 מ"ל.

הזמן הזה בבית נותן לי פנאי להשקיע בדברים שאני בדרך כלל משאירה בתחתית סדר העדיפויות מחמת חוסר זמן, ולא חוסר חשיבות או רצון. כעת אני מצליחה למרוח על כפות רגליי קרם מפנק מדי לילה, ואת עור הפנים פעמיים ביום, גם בלילה וגם בבוקר. הצטיידתי בקרם CC של מותג הקוסמטיקה HL כי יש לו הגנה גבוהה מקרינת UVA ו- UVB (50 SPF) בעיקר, אבל גם בגלל שהוא מצליח להיות מושלם משלוש בחינות נוספות: הוא מצטיין כמייק אפ שמכסה את מה שצריך, נותן לחות נעימה שהיא ממש הכרחית בקיץ, וגם עובד על הקמטוטים (פה מדובר כמובן בתהליך ארוך טווח יותר). אהבתי את המרקם של הקרם שדומה יותר לקרם לחות מאשר מייק אפ אבל מצליח לעשות את העבודה. הקרם מכיל חומרים פעילים, ביניהם ויטמין C, תה ירוק, גי'נקו בילובה, ויטמין E ומסנני קרינה המגנים מפני קרני השמש המזיקות. את הקרם יש למרוח על אזורי הפנים והצוואר ולהמתין לספיגה. שלא כמו קרמי CC רבים, HL לקחו צעד נוסף קדימה ומציעים שני גוונים, כדי לעזור גם לבהירות עור ברמה-של-שקוף. מחיר: 210 שקלים ל50 מ"ל. צלם: אורי גרון

השבוע עשיתי משהו שאני כלל לא זוכרת מתי עשיתי בעשור האחרון. זה נשמע דבילי אבל זה משהו שהוא בזבוז זמן מוחלט. אמבטיה. פינוק נטו, חוסר יעילות משווע אבל מרגיע כל כך. אז כששכבתי שם, מובטלת, חשבתי על לעשות ניקוי אמיתי לפנים, כזה שהוא לא "על הדרך" אלא שצריך לפנות עבורו זמן, ברגוע. פניתי אל חברת לוריאל וקיבלתי מדריך מקוצר שעשה לי סדר בין כל התכשירים, המוצרים והמושגים השונים הקשורים לנושא, אותו תוכלו לקרוא בתחתית הטור. חברת לוריאל אהובה עליי משום שהיא משלבת בין מגוון ענק של מוצרים איכותיים שעדינים על העור, לבין מחיר לא מוגזם ומשתלם כך שאני יודעת שקיבלתי תמורה עבור המחיר, והמחיר לא קורע את הכיס. אפשר להתחדש בלי להגיע להוצאה רצינית. לא מזמן ראיתי שהגיע הזמן לאייליינר חדש ומצאתי שלוריאל השיקו לפני כחודשיים אייליינר בעל ידית עבה שמאפשרת להחזיק את המברשת היטב ולהגיע לקו מדויק ומאוד דק, כמו שאני אוהבת. המראה העדין מתאים במיוחד לאביב המאוורר והמחיר מתאים למצב המאתגר שכולנו נקלענו אליו: 60 ש"ח.

 

לטובת כל מי שזקוקה למעט סיוע בהבנה במושגים וההנחיות בנוגע לאיך צריך לנקות את הפנים, קבלו מדריך מקוצר בשיתוף עם ד"ר להבית אקרמן :

שגרת ניקוי לעור שמן: יש לשטוף פעמיים ביום בג'ל או במוס ניקוי להסרת עודפי השומן וניקוי הנקבוביות, אשר אינם מכילים סבון אך נשטפים במים. ניקוי שבועי בפילינג (רק במידה ואין פצעונים פתוחים), ניקוי במסכת טיהור או חֵמר אשר סופחות שומנים ומייבשות פצעונים לפי הצורך. מומלץ לוותר על שימוש בחלב פנים, במוצרי ניקוי המכילים אלכוהול המגרים את בלוטות החלב. שגרת ניקוי לעור יבש: יש לנקות את הפנים ולהסיר איפור באמצעות תחליב שומני־קרמי (המעשיר ומזין את העור), קרם ניקוי או שמן ניקוי. מומלץ לוותר על שימוש בסבון מוצק ובמוצרי ניקוי אגרסיביים. שגרת ניקוי לעור מעורב: יש להקפיד לנקות את הפנים ולהסיר איפור תוך שימוש במוצרים לפי העדפה אישית והחלפתם מעת לעת או לפי עונות השנה או העדפה.

 

איך משתמשים נכון במוצרי הניקוי לפנים?

1. חלב פנים: תכשיר במרקם תחליבי הממיס את עודפי הלכלוך והאבק, שאריות איפור ועודפי הפרשות (שומן וזיעה).
למי מומלץ? לבעלי עור רגיל ויבש. התכשיר לא נשטף במים ולכן יתאים לאלו שאוהבות לנקות פנים בלי לשטוף אותן. כדאי להשלים את הניקוי במי פנים.
שימוש: מורחים על הפנים, מעסים בתנועות סיבוביות ומסירים בפיסת צמר גפן לחה. יש להקפיד לא לעסות את העור עמוק מדי ולאורך זמן משום שהתכשיר אינו מיועד לחדור לשכבות העמוקות של העור.

2. תרחיץ לפנים/סבון פנים (מוצר ניקוי הנשטף במים): תכשיר עדין לניקוי יומי של עור הפנים המגיע במרקם קרם, ג'ל או מוס אוורירי. התכשיר מסיר שאריות שומן ומנקה לכלוך על פני העור. התכשירים נבדלים ביניהם במרקם וכן ברשימת המרכיבים.
מומלץ לכל סוגי העור ואידיאלי לבעלות עור שמן.
שימוש: מורחים את המוצר על עור לח, מעסים בתנועות סיבוביות ואז שוטפים במים פושרים (מים חמים מייבשים את העור). טיפ: נסי לחמם את קרם הניקוי בין כפות הידיים כדי להביאו לטמפרטורת הגוף, כך העור "יקבל" אותו טוב יותר.

3. מי פנים: תכשיר נוזלי המשלים את פעולת הניקוי ומעניק רעננות לעור. מי הפנים אוספים את הפסולת, השומן והלכלוך, מכווצים ומחטאים את הנקבוביות ומאזנים את רמת החומציות (PH) המהווה את ההגנה הבסיסית הראשונה של העור.
מומלץ כמוצר משלים לניקוי יסודי לכל סוגי העור לאחר שימוש בחלב פנים או בכל תכשיר ניקוי הנשטף במים.
שימוש:  מניחים על פיסת צמר גפן לח ומורחים ממרכז הפנים כלפי חוץ. טיפ: מומלץ להשתמש במי פנים ללא אלכוהול לכל סוגי העור משום שלרוב אלכוהול מייבש את העור.

4. מסיר איפור מהעיניים: מסיר איפור ייעודי לעיניים מכיל לרוב שמנים הידרופיליים ורכיבים עדינים במיוחד, הייעודיים לאזור הרגיש והעדין של העיניים. טיפ: מומלץ להשתמש במוצר נוזלי המכיל שתי פאזות: פאזה שומנית ופאזה נוזלית. הפאזה השומנית ממיסה את שאריות האיפור (המסקרה, הקונסילר, הצלליות, העיפרון והאייליינר) ומעשירה ברכות את האזור הדק והפגיע של העיניים, הפאזה הנוזלית אוספת אליה את שאריות האיפור.
שימוש: מניחים מעט מהנוזל על פיסת צמר גפן לח, מניחים על העיניים למשך מספר שניות ומסירים בתנועות ליטוף עדינות. חשוב מאוד -לא לשפשף!

5. מסכת טיהור וניקוי: תכשיר המכיל רכיבים שסופחים את השומן ואת הלכלוך: המסכות משילות תאים מתים ומונעות הצטברות של שומן בנקבוביות ובו בזמן מעשירות את העור ברכיבי לחות מזינים. כדאי לציין כי המסכות מרעננות, מחדירות לחות ומרגיעות את העור. בעת מריחת המסכה, העור "מבודד" מאוויר הסביבה וסופג לתוכו את מרכיביה.
מומלץ לכל סוגי העור ולמי שמעוניינת להעניק לעור טיפול ביתי אבל של 'מחלקה ראשונה'. ניתן לשלב לאחר טיפול בפילינג.

שימוש: אחת לשבוע מורחים על עור נקי שכבה עבה יחסית של המסכה ומשאירים על העור למשך 5־20 דקות (תלוי בסוג המסכה.

6. פילינגתכשיר גרגירי המעניק ניקוי עמוק ויסודי יותר של העור והנקבוביות באמצעות קילוף והסרת התאים המתים המצטברים בשכבת העור העליונה. השימוש בפילינג מאפשר חדירה אפקטיבית יותר של מוצרי הטיפוח, מעודד צמיחת תאי עור חדשים, מרענן את העור, מסייע להחלקתו, לשיפור המרקם שלו ולהבהרתו.
מומלץ לכל סוגי העור, בפרט לבעלות עור שמן שבו עודף השומן והתאים המתים יוצרים כעין פקק בנקבוביות וכן למי שרוצה לנקות את העור באופן יסודי ומוקפד יותר.
שימוש: אחת לשבוע מורחים מהתכשיר על עור הפנים כשהוא יבש, מעסים ושוטפים במים פושרים. אגב, שפשוף יתר לא ינקה טוב יותר את העור

7. מים מיסלרייםתכשיר טרנדי המעניק פתרון מהיר להסרת איפור וניקוי העור. הלהיט התורן משלב בין הסרת איפור מהפנים ומהעיניים, ניקוי יסודי והענקת לחות לעור. הפורמולה העדינה מכילה מולקולות מיקרוסקופיות הממיסות את הלכלוך, "לוכדות" אותו ובמקביל מסירות אותו בקלות. כדאי לדעת שהתכשיר לא מכיל סבון ואינו מייבש את העור.
מומלץ בעלות כל סוגי העור (כולל עור רגיש במיוחד, עור מגורה ונוטה לדלקות, הודות לתרכובת המזכירה את שומני העור הטבעיים) ולמחפשות פתרון קצר ומהיר להסרת איפור וניקוי עור הפנים.
שימוש: מניחים את הנוזל על צמר גפן, ללא צורך בשטיפה, שוב ושוב, עד שהצמר גפן נותר נקי.

8. שמן ניקוי/באלם:  תכשיר ניקוי המסיר בצורה היסודית ביותר את האיפור העקשן ביותר ואת הלכלוך. התכשיר חודר לעומק הנקבוביות וממיס איפור ולכלוך קשה. בעוד מרקם השמן הוא נוזלי, מרקם הבאלם הוא מוצק המתחלב במגע עם מים.
מומלץ לבעלות עור יבש ועור שמן. זהו המוצר האולטימטיבי עבור הנוהגות להשתמש במוצרי איפור עמידים ולג'אנקי־ביוטריות.
שימוש: מניחים את התכשיר ישירות על עור הפנים ומעסים בתנועות עדינות. רצוי לשטוף לאחר השימוש במים קרים ולהשלים במוצר ניקוי נוסף, כמו תרחיץ ניקוי. ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, מדגישה "אני לא ממליצה לשטוף את הפנים עם השמן כי הוא לא מתנקה. ניתן להסיר איפור עם שמן בתנאי ששוטפים את הפנים עם סבון עדין".

9.  מגבוני ניקוי לפניםהתכשיר מאפשר את הפתרון המהיר ביותר לניקוי קל של הפנים. התכשיר לא מאפשר ניקוי יסודי של עור הפנים ולכן אינו מומלץ לשימוש יומיומי. כן אפשר להשתמש בו במקרים בהם את מאוד עייפה.

צילום: ירון ויינברגר

 

 

 


התכשיט היפה לפסח

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines