יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך

שאל את הרב
רבני שו"ת מורשת המשיבים בענייני משפחה, זוגיות, חינוך ילדים, פוריות ועוד
ברית מילה
הרב אברהם יוסף,
(19/03/2024 , ט' באדר ב התשפ"ד)
שנה מעוברת
הרב אברהם יוסף,
(22/02/2024 , י"ג באדר א התשפ"ד)
בחירת שם לבן
הרב אברהם יוסף,
(20/02/2024 , י"א באדר א התשפ"ד)
סתירת דברי אביו
הרב אברהם יוסף,
(12/02/2024 , ג' באדר א התשפ"ד)
כיסוי ראש לאשה מאורסת
הרב אברהם יוסף,
(01/02/2024 , כ"ב בשבט התשפ"ד)
שאל את הרב | לרשימה המלאה

משפחה

דף הבית » משפחה » חדש על המדף » הסוד טמון בהתארגנות ליציאה מהבית





הסוד טמון בהתארגנות ליציאה מהבית


19/08/2018
הממליצה למדה בדרך הקשה איך להתארגן ליציאות התכופות מהבית לטיולים, נסיעות ארוכות וקמפינג מייגע אך מהנה

בשבוע שעבר יצאנו לקמפינג ונראה שהשנים שעברו בהחלט לימדו אותי לקח או שניים לגבי הפרויקט שיכול להיות לחוץ ומאתגר אבל יש לו פוטנציאל להיות מהנה ורגוע, הכל שאלה של הכנה, אירגון והחלטה לקחת ב"איזי". זה מתחיל מהאריזה; אנחנו גילינו שהכי כדאי לילדים הגדולים לארוז לעצמם ילקוט. כמובן שאנחנו מנחים אותם (3 חליפות בגדים, מכנס ארוך ללילה, בגדים תחתונים, מברשת שיער, סנדלי מים, כובע ובקבוק) וניתן גם לבדוק שהם עשו זאת ולא שכחו שום דבר (כדאי לשקול לעשות את זה כשהם ישנים כי כך יקבלו הרגשה שאתם סומכים עליהם, או לחילופין להסביר שאתם סומכים אבל כל אחד שוכח, וכמו שאבא בודק שאמא לא שוכחת, ככה אתם בודקים שהם לא שכחו). השנה בתי בחרה לארוז את עצמה בילקוט החדש של מודן המחכה לתחילת שנת הלימודים. הסברתי לה שיש סיכוי גדול שהוא יתלכלך ואז לא יהיה רענן ומבריק ליום הראשון של בית הספר אבל ההחלטה, כמו גם הילקוט, הוא בסופו של דבר שלה. אני מבינה למה היא רצתה לקחת אותו; קודם כל- הוא פשוט נוח. אפשר לסחוב אותו על הגב ולמרות שהמשקל יורגש, הוא "יושב" בצורה נוחה ולא מכביד. שנית- הפירוק ל2 תיקים מאפשר לארוז את הבגדים בתיק הגדול, ואת הקטן לפרק ולקחת עם הציוד הנדרש לטיול היומי. מעבר ל2 ענינים אלו, הכניסו "אקספלור"  תא עליון קטן לאחסון של טלפון נייד או ארנק, 2 דברים שתמיד איכשהו מוצאים את דרכם לתחתית הילקוט שאליו קשה להגיע. ההמלצה שלי היא למדוד את הילקוט של מודן בחנות ואולי אפילו לנסות להכניס משהו כבד ולמצוא את הדגם שמתאים לצורך של הילד. מגוון הצבעים והסגנונות יאפשרו לו להרגיש שהוא בחר משהו שהוא אוהב ושמתאים לו ולטעם שלו.  Explore בוגרים - 79-179 ₪, Explore 2 ב- 1 - 189 ₪, Explore טרולי - 239 ₪.

אחד מהדברים שהם לומדים מכך שהם אורזים את התיק לבד הוא יכולת התארגנות, ואני מגלה שלכל ילד יש את השיטות שעוזרות לו להגיע לתוצאה הרצויה; ילד אחד צריך תא אחד גדול כי הוא אף פעם לא זוכר מה הכניס לאן, וילד שני זקוק ל5 תאים כך שלכל דבר יש את המקום המדויק שלו. כשהבכורה שלי ביקשה אירגונית למחברות חשבתי שמדוברת באביזר מיותר אבל עם הזמן הודיתי בטעותי- לה זה עוזר לא לאבד את המחברות שאיכשהו תמיד נוזלות לתחתית, מתקמטות ונהרסות. היא גם ממש זקוקה לקלסר ניילונים עבור כל הדפים שהם מקבלים בבית הספר. ברגע שהבנתי שזה מה שהיא צריכה כדי להצליח, הצטיידנו באביזרים אלה מבית פלפוט כי חשוב לי שהם יחזיקו מעמד במשך כל השנה ויהיו חזקים ועמידים. הניילוניות לא נתלשות, עמוד השדרה שורד את ההוצאה וההכנסה התכופים ואלא אם הילד ממש מתעלל באירגונית המחברות- הכיסים אינם נקרעים. ניתן למצוא את מוצרי פלפוט בכל חנות כלי כתיבה והמחירים הגיונים וסבירים.

אפשר להתחיל לפתח את יכולת ההתארגנות של הילדים מגיל קטן; בת ה5 נעזרת בלוח המחיק של פלפוט שעליו אני מציירת עבורה את הדברים שהיא צריכה לעשות כמו: ציור של חצאית, חולצה, נעליים, סידור וקערת קורנפלקס, והיא מוחקת כל דבר אחרי שהיא מסיימת אותו.

בעת הביקור בחנות גיליתי מוצר נוסף שבלעדיו הנסיעה לאיילת היתה מתגלה כסיוט ממשי: חוברת המשחקים. היא כוללת 12 משחקים שונים שלכל אחד מספר עותקים שניתן לתלוש לאחר סיום המשחק. תוכלו למצוא שם את "מבוך", "למצוא את האוצר", "הספר הגדול של משחקי הנייר", "סודוקו" ועוד. מחירים: 44.90 ₪ 

אחד הדברים שאנחנו לוקחים איתנו בכל יציאה מהבית הוא בקבוק מים קרים ולאחרונה הילדים שלי גילו שתרמוס הקפה של "שורש" ששומר על חום- שומר גם על קור. הם ממלאים אותו במים, מכניסים כמה קוביות קרח. הם כל כך נהנים ממנו שהוא נהיה בן לויה צמוד לכל מקום אליו הולכים; בן אם לגיחה קצרה לגינה ובן אם לקמפינג של 3 ימים שאז הם ממלאים אותו במים מהקולר.

כאשר מתארגנים לארוחה בטבע ומסבים לשולחן המצוי בכל היערות, כדאי לצפות את השולחן בפלסטיק כדי שהכל יהיה נקי ונעים ולכן הצטיידתי במפת הניילון של סנו סושי. מפת הניילון החדשה מגיעה באריזה מיוחדת עם סכין הזזה המאפשר חיתוך קל, נוח וישר, לפי האורך הרצוי. מפת הניילון העבה (20 מיקרון) שירתה אותנו נאמנה בכל הארוחות. אריזת הגליל יעילה ומאפשרת רוחב מרשים למפה בזכות קיפולה – לאחר החיתוך נפרשת המפה במלוא גודלה. אני אוהבת להשתמש במפה גם בבית כי היא מאפשרת לי לקבוע את האורך; אם יש 6 סועדים או 16, ומתאימה את עצמה לאורך השולחן. מידות הגליל - אורך 20 מטר ורוחב 130 ס"מ. מחיר: 19-20 שקלים.

כאשר אנחנו בדרכים, בנסיעות ובטיולים, לא תמיד מצליחים לשבת לארוחה מסודרת ולכן אני מוודא שיש לי תמיד משהו שיספק את הרעב. כריכים הם האפשרות הקלה והברורה ואליהם אני מוסיפה מנת חלבון בעזרת החטיף של מותג הספורט ALL IN. החטיף בטעם קרמל מלוח בתוספת ויטמינים ומינרליים, מכיל אחוז גבוה של חלבון ומיועד למי שעוסק בפעילות פיזית מאומצת וכתחליף לארוחה. החטיף החדש מצטרף לסדרת חטיפי ALLIN BUILTIT בטעמים: קרם עוגיות, תות חמוציות, לאטה מקיאטו, בננה טופי, דאבל שוקולד וקוקוס.

 

את הכלים החד פעמיים שאנחנו לוקחים איתנו לטיולים אני קונה בחנות רשת פעמית סטור. אם אתם מבקרים שם אני חייבת להזהיר שזה עלול להלחיץ כי הם כבר מוכנים לראש השנה עם שלל מוצרים מהודרים. ביניהם ראיתי שהשיקו כיסויי בד לכיסאות האוכל שישדרגו את מראה הכיסא וגם ישמרו עליו מלכלוך, דבר שבהחלט עוזר כשמארחים משפחה מרובת נפשות ביחד עם סבא, סבתא והדודים. הכיסוי עשוי מבד נעים שלא נדבק אל הסועד שיושב עליו, ומתאים לכיסאות עד גובה 100 ס"מ וברוחב 40-50 ס"מ. תוכלו להוסיף קישוט בדמות של סרט צבעוני, באם תבחרו בכך. מחיר 4 יחידות כיסויים: 69 ש"ח, וסרט הפפיון: 19.90 ש"ח  

אמנם עוד לא התחלתי באופן ממשי את ההכנות לראש השנה אבל אם אני נתקלת בדברים יפים ומתאימים במהלך הטיולים והנסיעות ברחבי הארץ אני קופצת על ההזדמנות ובכך מורידה מעצמי קצת מהעומס שמגיע עם החג. הגילוי האחרון שלי היו הכלים היפיפיים של סדרת "ריאקטיב" שמצאתי ברשת חנויות ארקוסטיל קיצ'ן הכוללת צלחות אוכל וכלי הגשה בצביעה יפיפיה וייחודית המדמה מראה אותנטי של צביעה בעבודת יד, ומתכתבים עם המגמה הרווחת בעולם העיצוב וכלי הבית של החזרה לטבע ושימוש בחומרים ראשוניים. אני בחרתי בקערת הגשה ענקית שהתכוונתי למלא במיני מאפה ולתת כמתנה אבל שוקלת לשמור אותה לעצמי. מחיר: 11:90-119.90 ₪

ראש השנה מגיע אחרי שבועות נטולי חגים. טו באב אינו בדיוק חג אצלנו בבית, אבל כל סיבה למסיבה תמיד מתקבלת בשמחה ולכן באופן סימלי אכלנו יחד שקית במבה לבבות שהשיקה אסם. מעניין לגלות כיצד תצורת החטיף משפיעה על חוית האכילה; איכשהו יותר כיף וטעים לאכול במבה בצורת לב; אולי בגלל ששטח הפנים של החטיף משתנה ואולי בגלל הקראנציות- נסו ותראו. באסם עשו בחוכמה ויצרו מארז המכיל 8 אריזות, כל אחת במשקל 25 גרם, גודל שהנו אידיאלי לקחת בשבת לבית הכנסת.

מוצר נוסף שעוזר לי בהכנות לשבת בימי הקיץ הוא סלט הכרובית של צבר מסדרת "סלט של אמא.המתכונים של הסדרה לקוחים ממתכוני האימהות של השפים המובילים אבי לוי, שף "המוציא" והפרזנטור של סלטי צבר, יוסי שיטרית, שף מסעדת "דוד ויוסף" וטום אביב, שף מסעדת "קוק במבינו". ניתן לבחור בין 4 סלטי הסדרה המחברים בין העולם המסורתי של אימא לבין העולם המודרני: סלט כרובית לניגוב וסלט מטבוחציל של השף אבי לוי ואמו מרים, סלט סביח של השף יוסי שיטרית ואמו ענת וסלט קישואים של השף טום אביב ואמו מיכל שהוא המועדף עליי והטעים שלי ביותר.

  


כך מתארגנים ליציאות תכופות מהבית

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines