יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך

שאל את הרב
רבני שו"ת מורשת המשיבים בענייני משפחה, זוגיות, חינוך ילדים, פוריות ועוד
ברית מילה
הרב אברהם יוסף,
(19/03/2024 , ט' באדר ב התשפ"ד)
שנה מעוברת
הרב אברהם יוסף,
(22/02/2024 , י"ג באדר א התשפ"ד)
בחירת שם לבן
הרב אברהם יוסף,
(20/02/2024 , י"א באדר א התשפ"ד)
סתירת דברי אביו
הרב אברהם יוסף,
(12/02/2024 , ג' באדר א התשפ"ד)
כיסוי ראש לאשה מאורסת
הרב אברהם יוסף,
(01/02/2024 , כ"ב בשבט התשפ"ד)
שאל את הרב | לרשימה המלאה

משפחה

דף הבית » משפחה » חדש על המדף » רגל אחת בחופש הגדול





רגל אחת בחופש הגדול


21/06/2018
שבוע עמוס אירועי סיום עובר על הורי כל המדינה, האם החופש מאפשר לנוח?

בתקופה זו, בה משודרים משחקי המונדיאל, שגרת היומיום בביתנו השתנתה קצת ולילדים מותר לצפות בטלויזיה במשך כמות שעות לא סבירה בעליל. בעיקר כי אני בעד כללים וחוקים, אך גם בעד שבירתם מדי פעם. אני מנסה למצוא לעצמי דברים שיחסית בריאים לנשנוש, בזמן הצפייה, כמו הקרקרים הפריכים Skinny thins מבית CASA MILO של חברת דיפלומט המגיעים אלינו מדרום איטליה. הקרקרים אפויים ומגיעים בשלושה טעמים לארץ:  חטיפי קרקרים אפויים עם זרעי צ'יאה, עם בצל וגבינה, ובסגנון מסורתי. האהוב עליי הוא כמובן טעם הגבינה שהוא בעל נוכחות מספיקה כדי לא להזדקק לממרח אך מצד שני גם מסוגל לקבל מטבל כך שנהניתי לאכול אותו בשתי הדרכים. בתי, שלאחרונה גילינו אצלה רגישות ללקטוז, אוהבת לאכול את הקרקר לארוחת בוקר, תוך כדי הליכה ומקנחת בפרי מתוק.

למי שמעדיף פריכיות אורז, אמליץ על המוצר החדש העשוי אורז חום של סוגת המציעים אף הם שלושה טעמים: טעם עגבניות, טעם פסטו ובשילוב אורז בר ומלח הימלאיה. הפריכיות מגיעות באריזה שקל לדחוף לתיק כדי לנשנש במשרד כארוחת ביניים. ניסיתי בתחילה את הפריכיות מאורז מלא עם אורז בר ומלח הימאליה, וקצת חששתי שלא יהיה לי טעים מכיוון שזה נשמע בריא מדי, אך הם הצליחו לאזן בין הטעמים בצורה שבהחלט ערבה לחיך. גם טעים וגם כיף לאכול.

יחד איתם נהניתי להרטיב את הגרון ולשתות את הפחית החדשה של יקבי כרמל. זו פעם ראשונה בה אני לוגמת מוסקטו תוסס וטעים המוגש בפחית אישית של 25 מ"ל. היין הלבן מיוצר מענבי מוסקט, וטעמו קליל ומתקתק. הסדרה "Sparkling Buzz" אף זכתה בבתחרות "מוצר השנה" בחירת הצרכנים לשנת 2018. מסתבר שלא רק אני אוהבת יין מוגז. סקר שערך היקב גילה ש  70% מהישראלים נוהגים לשתות יין מבעבע, ו38% מהנשאלים מעדיפים יין מבעבע תוצרת ישראל לעומת 15% בלבד המעדיפים יינות מבעבעים מתוצרת חו"ל. הסדרה כוללת: גם את בקבוק Sparkling Buzz קריניאנו  האדום המושלם לפיקניקים ומסיבות, ונותן מענה למחפשים יין מבעבע מזנים אדומים/רוזה. וכן את Sparkling Buzz פירות יער 6.5%, מיוצר מענבי מוסקטו, בתוספת נגיעות של פירות יער. את כולם הייתי ממליצה לשתות קר מאוד..

 כאשר אני מגישה לילדי ארוחת ביניים המורכבת מהקרקרים או הפריכיות, אני מאפשרת להם לבחור באיזה תוספת הם רוצים ולאחרונה השתדרגנו בממרחי "הבאר מעדנים" שהינו מפעל בוטיק המתמחה ביצור ופיתוח מעדני מזון טבעיים. לאחרונה הם חנכו מפעל חדש בראש פינה שכולל חנות מפעל הפתוחה לקהל. לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר במקום ולהיפגש עם ענבר וסיגל שפט, היזמים. הם סיפרו לי על גלגוליו של המקום; בשנת 2001 בני הזוג החליטו לייצר מעדני מזון במקביל לניהול פאב "הבאר" בשם זה בראש פינה העתיקה, וחנות לממכר תוצרת מקומית. כעבור שש שנים התפתח העניין והם עברו למפעל קטן בהאנגר באזור התעשייה צח"ר. אחרי עמידה בתקנים המחמירים של משרד הבריאות וברגולציות  הקפדניות הם הקימו מפעל מרשים באווירה ביתית וכיום חנכו מפעל מודרני ומתקדם המציע גם חנות המאפשרת רכישה במחירים סיטונאים. בסך הכך, הם כבר למעלה מ-10 שנים מתמחים בייצור ממרחי איכות, קונפיטורות, רטבים וליקרים. אני בחרתי לקחת הביתה את 2 הממרחים שהכי אהבתי באופן אישי- הארטישוק המעודן והמעולה, ואת הטפנד זיתים שכל כך טעים לי שהייתי צריכה להתאפק ולא לסיים את הצנצנת בפעם אחת. חשוב לציין שכל המוצרים מיוצרים מחומרים טבעיים, ללא כל שימוש בחומרים משמרים. מחירים: קונפיטורת תות-שדה (25 ₪ ) או ממרח עגבניות מיובשות (25 ₪ ) אפשר לטעום למשל רוטב תאנה מפולפלת ( 25 ₪ ) או  ויניגרט תפוזים (25 ₪ ), קונפיטורות אגסים ביין, תפוח פסיפלורה, גויאבות, זהירות ממכר! ( 25 ₪ לצנצנת 310 גר' ) בין הממרחים: ממרח חצילים ונענע, ממרח פטריות צ'אנקי, ממרח ארטישוק, שלושה ממרחי זיתים ועוד (25 ₪ לצנצנת 200 גר'), אם אתם רוצים להרגיש VIP במקום נמכרות גם צנצנות מיני כמו שמלון שרתון מעניק לאורחי הVIP שלו, 15 ₪ לצנצנת 110 גר' או מארזים מוסדיים 70 ₪ לצננצת 710 גר'). כתובת בוויז: "הבאר מעדנים – מפעל בוטיק" פתוח א'-ה' 08:00-17:00  טלפון:04-6930340 או בתאום מראש 052-6930349  http://www.thewell.co.il.

עכשיו שהילדים הגדולים כבר יצאו לחופש, יש זמן ופנאי לטפל בנושאים, שבשוטף עלולים להידחק לפינה. אחד הנושאים היותר מורכבים ורגישים הוא נושא הנשיות וההתבגרות של בנותינו. כמעט כל בית ספר מקיים הרצאות להורים בנושא כדי להנחות את ההורים בשיחה עם בנותיהם. אחד הדברים המומלצים הוא הכנה מראש של תיק קטן ובו הדברים ההכרחיים כמו קוטקס הארוזים בצורה נפרדת ונוחה. ניתן להכנס לאתר ולקבל קופון להתנסות חינם כך שבתכם תוכל לבדוק אם נוח ומתאים לה.

בשבוע שעבר התקיים אירוע יוצא דופן; כנסת ישראל חגגה 70 שנה למדינה ולכנסת במשך 2 לילות לבנים שבהם התקיימו הופעות של מיטב אמני ישראל. הקהל הרחב הזמין כרטיסים ללא עלות והתכנס סביב במה מיוחדת שהוקמה לראשונה ברחבה, ושעליה עלו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השר לירושלים ומורשת זאב אלקין והשרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל, שבירכו את הקהל והזמינו אותם לחגיגות. ביום רביעי הם פתחו את אירועי לילות לבנים לצד שחקנים בדמויותיהם של בן-גוריון, הרצל, גולדה, בגין ושמיר, דיברו על החזון המתגשם ובירכו את החוגגים שהגיעו מקצוות הארץ לחגוג. ביום רביעי הופיעו על הבמה שרית חדד שאירחה את קרולינה, יזהר אשדות שאירח את פיטר רוט ואילנית ויזהר כהן. בתום ההופעות הוזמנו המשתתפים למסיבת אוזניות ברחבה. ביום חמישי עלו על הבמה שהוקמה לראשונה ברחבת משכן הכנסת סטטיק ובן אל, הדג נחש, גלי עטרי, אסף אמדורסקי וישראל גוריון שהקפיצו את אלפי המשתתפים בקהל שהגיעו במיוחד לכנסת. בסיומם של יומיים עמוסי הופעות, פעילויות מגוונות, מייצגים ושתי מסיבות אוזניות תם אירוע לילות לבנים בכנסת שנערך במסגרת חגיגות ה- 70 לכנסת ולמדינת ישראל. עוד הופיעו: להקת חיל חינוך, תזמורת חיבה, תזמורת המשטרה ולהקת רי-וייטל. בין ההופעות הוצג על חזית המשכן, לראשונה בתולדות הכנסת, מופע מרהיב של מופע וידאו מאפינג של היוצר אדוארדו היבשר, הסוקר את תולדות הכנסת ואירועים מרכזיים בה לאורך 70 שנות המדינה. ניתן היה לראות את המוטיבים המאפיינים את הכנסת והקמתה כמו הקמת הכנסת, האומנות בטרקלין שאגאל, קטעים מביקורים ממלכתיים חשובים, דוגמת נאומו של נשיא מצרים סאדאת במליאת הכנסת ונושאי חקיקה משמעותיים. בנוסף לאלה הופיעו אלמנטים הקשורים למשרד ירושלים ומורשת והמשרד לשוויון חברתי, השותפים לאירוע. 

אני מנסה ללמד את ילדיי לחלק את זמן הפנאי שלהם בחופש ולהקדיש כשעה ביום לקריאת ספרים. אני סיימתי השבוע שניים משלושת ספרי טרילוגיית "מחול החרבות" בהוצאת מדיה 10 מאת ד"ר אריאל קרפ שהוא רופא שיניים חיפאי, אבא ל4,  החוטא בכתיבה בלילות. בספרי הפנטזיה שלו יתאהבו מעריצי סדרות כמו "משחקי הכס" ודומיו שכן העלילה מספרת על ממלכות שונות ויחסים ביניהם ובין האנשים המנהיגים אותם. הספרים עבי כרס מאוד ואני מודה שהיו מקומות בהם דילגתי על התיאורים הארוכים והמפורטים כי רציתי כבר להגיע להשתלשלות האירועים הפתלתלה. קראתי בשקיקה את 2 הספרים הראשונים ונהניתי להישאב לעולם שנפרס בפני הקורא באופן מציאותי ומרתק. סגנון הכתיבה מורחב ונכנס לכל הפרטים באופן שאפשר לי להיכנס לעולם שנטווה באופן מושלם. ריבוי הדמויות והעלילות יוצר עניין ונותן גוונים שונים כך שכל אחד ימצא את הסיפור שידבר אל ליבו. אני מחכה בקוצר רוח לספר השלישי שיצא בקרוב "עת לנקום". מומלץ בחום לאוהבי ספרים עבים. http://www.media-10.co.il/

אני מקווה מאוד להצליח להנהיג שגרת פעילות גופנית בביתנו, ומבינה שייתכן וזה אומר שאצטרך להשתתף בה שכן אז יהיה הרבה יותר פשוט למשוך אותם לעניין. אין לי שום בעיה עם ספורט אבל זה יתווסף לאופניים, כדורגל ופילאטיס שאני עושה מדי שבוע כך שהסאה כבר גדושה. לאחרונה גיליתי שאנשים שעושים באמת הרבה מאוד ספורט נוטלים לעיתים קרובות תוסף של כורכום. לאחרונה גיליתי שהכורכומין הוא בעל יתרונות לגוף מכמה בחינות; מאוד עוזר בדלקות ממינים שונים כמו גידים, מפרקים, פסוריאזיס, מעי וכיבה וגם מסייע בטיפול בכבד שומני, כולסטרול גבוה, מחלות לב וכלי דם ונושאים הקשורים לבריאות הנפש. חברת סופרהרב השיקה כמוסות ליקוויד ג'יל שמאפשר לחומר להיספג בגוף באופן אפקטיבי ולשהות בו לזמן הנצרך (12-8 שעות). חשוב לציין שיש לכמוסות סטטוס של GRAS (בטוח לשימוש) על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי. מחיר: 129 ש"ח ל30 כמוסות רכות.

כדאי לדעת שבמשך חודש יוני יש מבצע משתלם במיוחד של מותג הקוסמטיקה הטבעית והאורגנית Lavido במסגרתו ניתן לרכוש את הקרם הייעודי לאזור הצוואר והמחשוף להחלקת קמטים ולהאטת תהליכי הזדקנות העור במחיר מיוחד במהלך חודש יוני 139.90 ₪ במקום 234.90 ש"ח להשיג בחנויות המותג של לבידו, רשתות הטבע, בתי מרקחת נבחרים, ובאתר האינטרנט של החברה- www.lavido.co.il

 

 


ממרחים לנשנוש מול המונדיאל

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines