יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך

שאל את הרב
רבני שו"ת מורשת המשיבים בענייני משפחה, זוגיות, חינוך ילדים, פוריות ועוד
ברית מילה
הרב אברהם יוסף,
(19/03/2024 , ט' באדר ב התשפ"ד)
שנה מעוברת
הרב אברהם יוסף,
(22/02/2024 , י"ג באדר א התשפ"ד)
בחירת שם לבן
הרב אברהם יוסף,
(20/02/2024 , י"א באדר א התשפ"ד)
סתירת דברי אביו
הרב אברהם יוסף,
(12/02/2024 , ג' באדר א התשפ"ד)
כיסוי ראש לאשה מאורסת
הרב אברהם יוסף,
(01/02/2024 , כ"ב בשבט התשפ"ד)
שאל את הרב | לרשימה המלאה

משפחה

דף הבית » משפחה » משק הבית » הקיץ הזה תצבעו לבן – או שמנת





הקיץ הזה תצבעו לבן – או שמנת


30/03/2017
מאת: מערכת מורשת
רגע לפני שאתם רצים לחנות ורוכשים את הצבעים היקרים מספר טיפים שיעזרו לכם לצבוע את הבית מבלי לקרוע את הכיס.

האביב בפתח ורבבות ישראלים נמצאים בשיאה של המסורת השנתית של ניקיון וחידוש סביבת המגורים. לא פלא אפוא שבשבועות האחרונים כולנו חשופים לפרסומות בתדירות שיא של יצרני הצבעים השונים. גם הם יודעים שהתקופה הטובה ביותר למכור את תוצרתם היא בדיוק השבועות הללו שבהם צרכנים רבים מעוניינים לנצל את רוח חג הפסח על מנת לצבוע את דירתם.

רגע לפני שאתם רצים לחנות חומרי הבניין הקרובה ורוכשים את הצבעים היקרים שזה עתה יצאו לשווקים, בחרנו לסקור בפניכם מספר טיפים מקצועיים שיעזרו לכם לצבוע את הבית באופן מוצלח מבלי לקרוע את הכיס.

צביעת דירה בישראל של שנת 2017

לפני שנטבול את המברשת בצבע, ישנם כמה נתונים מעניינים שבחרנו לחלוק עמכם.

נכון להיום, למעלה מ-65% מהישראלים מעדיפים לצבוע את ביתם באופן עצמאי ותדירות צביעת דירה ממוצעת בישראל עומדת על פעם אחת בארבע שנים (בהתייחס לדירות מאוכלסות בלבד). נתון מעניין נוסף הוא שקיים שוני מהותי בחודשי השנה שבהם הישראלים צובעים את ביתם כשביקוש השיא נמדד באביב ובקיץ בעוד בחורף למרביתנו ככל הנראה אין את הכוח והחשק להתעסק בצביעה (תופעה מעניינת בהתחשב בעובדה שמחירי עבודות הצבע יורדים בחורף באופן משמעותי אך זה כבר נושא לכתבה אחרת...). כך או כך, אם כבר צובעים, אז בואו נעשה את זה כמו שצריך. אנו מאמינים שהטיפים הבאים יכולים לעשות סדר ולהביא לתוצאות הטובות ביותר.

צובעים את הבית

אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן לצבוע את הבית, בוודאי ישנן מספר שאלות שעולות באופן טבעי כגון: האם לשכור צבעי, באיזה צבע כדאי לצבוע, איך לעשות זאת נכון ועם היצע רחב כל כך בוודאי עולה השאלה איזה צבע הוא הטוב ביותר לביתנו.

לעתים צריך צבעי

נכון שצביעת דירה היא משימה שלרוב כל אדם בעל כוח פיזי ממוצע וזוג ידיים טובות יכול לעשות בעצמו אך לפני שאתם מתחילים במשימה שלא יודעים איך היא מסתיימת, עליכם לבחון מספר נקודות באופן אובייקטיבי. ראשית, מהו מצב הקירות ומהי עבודת הצבע שאתם מעוניינים לבצע. שנית, האם יש לכם את הזמן הדרוש להשקיע במשימה.

התשובות לשתי השאלות פשוטות למדי. אם מדובר בצביעה רגילה ולא עבודה אומנותית או החלקה של הקירות ואם מצב הקירות סביר ואינו דורש תיקונים נרחבים, אנו מאמינים שלבטח תוכלו לצבוע את הבית בעצמכם בהנחה שיש לכם יומיים שלושה פנויים לצורך השלמת העבודה. אם לא כך המצב, אתם עשויים להיכנס לסיטואציה שבה אתם משקיעים את מלוא רצונכם וכוחכם והתוצאה לא תהיה משביעת רצון, במקרה זה מומלץ להיוועץ בצבעי מקצועי.

לבן שגרתי או אולי קיר נועז?

מי לא מכיר את ההתלבטות שעוסקת בשאלה באיזה צבע לבחור. אם תהיתם אילו צבעים נבחרים על ידי רוב הציבור, כדאי שנעיף מבט לסקר שבוצע בקרב למעלה מ-200 לקוחות של חברת סילבס צבעים במשך החודשים האחרונים. תוצאות הסקר מראות בבירור שהישראלים נוטים לבחור בצבעי הלבן המסורתי והשמנת. במקביל נראית ירידה עקבית בביקוש לצבעים עזים לצביעת אחד הקירות או יותר. אם להיות מדויקים, על פי תוצאות הסקר 40% מהצרכנים מעדיפים לצבוע את ביתם בצבע לבן, בעוד 50% מעדיפים את ביתם בגווני שמנת שונים ורק 10% עדיין מאמינים שביתם יראה טוב יותר עם קיר אחד לפחות בצבע שונה מאלה שהוזכרו. כמובן שכל מקרה לגופו ויתכן שלדירה מסוימת מתאים קיר אחד לפחות בצבע שונה אך נדמה לי שהתוצאות משקפות מגמה של שינוי וחזרה את המוכר והידוע.

צבע יקר? לא בהכרח טוב יותר

כשזה מגיע לביתנו, כולנו רוצים את הטוב ביותר ובצדק. זה בדיוק המקום שאליו נכנסים יצרני הצבעים ומנסים לשכנע אותנו שצבע חדש שיצא זה עתה לשווקים, הוא הטוב ביותר עבורנו, גם אם הוא עולה עשרות אחוזים יותר מהצבע המוכר והטוב. על מנת לעשות סדר בעניינים, כדאי לזכור שכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר לאורך שנים, יש לבחור לצביעת הקירות בצבע אקרילי איכותי (צבע עמיד ורחיץ שמאפשר את ניקוי הקיר בעזרת מטלית לכה) של המותגים המוכרים. להוציא מקרים חריגים, אין שום תועלת ברכישת צבע יקר במיוחד. נכון לכתיבת שורות אלה, מחירו המומלץ של פח צבע אקרילי איכותי בנפח של 18 ליטר (שזה המון) יעלה לכם בין 240 – 270 שקלים. ישנן רשתות שיווק שמוכרות את הצבעים הללו במחיר יקר בעשרות אחוזים ולכן שווה לערוך סקר שוק קצר, מה גם שבעידן האינטרנט זה פשוט למדי. צבע סיד סינטטי שמתאים לתקרות ולחדרי אמבטיה יעלה הרבה פחות.

בנקודה זו אני מעוניין לנצל את ההזדמנות ולהמליץ על צבעי המים החדשניים לצביעת משקופים ודלתות פנים. צבעים אלה מחליפים את צבעי השמן המוכרים והם נעדרי ריח חריף ומתייבשים במהירות מה שהופך אותם נוחים יותר לעבודה.

איך לצבוע כמו מקצוען?

נתחיל מהסוף, במרבית המקרים אין צורך להיות רב אומן על מנת להגיע לתוצאות מעוררות התפעלות. צביעה איכותית של דירה קשורה בעיקר לטכניקה וסבלנות. תעקבו אחר הכללים וגם אתם תוכלו לצבוע את ביתכם כמו מקצוענים:

  1. הכינו את הדירה – הכנת הדירה לצביעה אינה משימה נעימה כל כך. מדובר לעתים במספר שעות שבהם מפנים את הריהוט לחדר אחר ו/או שעוטפים אותו בחדר הקיים. יש צורך בפריסת קרטון על הרצפה (ויש לעשות זאת בהקפדה יתירה כאשר מדובר בדירה עם פרקט), עטיפת שקעים ועוד פעולות שמטרתן מניעת נזק היקפי. חשוב לציין שהכנת השטח בצורה טובה תבטיח עבודה נעימה, רצופה ובטוחה יותר ולכן צריך לעשות זאת בשקדנות.
  2. פנו זמן לביצוע תיקונים – מתכננים לצבוע את הבית ביום אחד? אם אתם מבצעים תיקונים כדאי שתעשו חישוב מסלול מחדש. כדי שהתוצאות יהיו איכותיות, יש להקפיד על תיקון סדקים וחורים בקפדנות תוך המתנה לייבוש הסופי של החומר, שיופו ואם צריך אז לחזור על פעולת המילוי בשנית (לחומרי המילוי נטייה לשקוע אל תוך החור או הסדק). רק לאחר סיום התיקונים באופן מלא, ניתן יהיה לעבור לרגע המיוחל – לצביעת הדירה.
  3. צביעה על פי הספר – הגיע הרגע המיוחל שלדעתי האישית יכול להיות קל ומתגמל יותר מכל השלבים שלפניו – צביעת הדירה. לרוב, יישום שתי שכבות צבע באמצעות רולר (ומברשת למקומות שהרולר אינו מגיע) יספקו לנו את התוצאה המיוחלת – דירה צבועה באופן איכותי. בכל אופן מומלץ לעקוב אחר הוראות היצרנים על מנת להגיע לתוצאות מושלמות.

אנו מאמינים שלאחר שעוקבים אחר הצעדים, תתקבלנה תוצאות מעוררות התפעלות אך לפני זה נשאר לכם לסדר ולנקות את הבית...

רוצים לדבר על זה? פנו לפורום אקטואליה!
רשימת התגובות  
בדיוק הסברתי לבעלי שלבן זה הכי יפה... - דנה, 31/03/2017
שמחה שאני לה היחידה שחושבת ככה. אחלה כתבה!

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines